6 kwietnia 2019 roku wzięliśmy udział w największym turnieju międzynarodowym organizowanym w Polsce - XI edycji Robotic Tournament.
Tym razem konkurowały ze sobą 332 roboty reprezentujące 5 krajów - Polskę, Słowacje, Rumunie i Włochy.
W interesujących Lego SUMO walczyło 48 drużyn (w tym 3 nasze) - w Lego Linefollower 36 (w tym 6 reprezentujących nasze liceum). Kwalifikacje w LEGO SUMO przeszły 2 nasze roboty, nie przegrywając ani jednej walki. Ostatecznie Placek (Dawid Zagracki, Mateusz Klimza) zajął 4 miejsce a Byku (Kamil Krzyszkowski, Kamil Piwecki i Mikołaj Jasiński) 5-8 miejsce.
W kategorii Lego Linefollower do finału dotarły nasze trzy drużyny. Ostateczne wyniki prezentują się następująco:
- 1 miejsce ex aequo z drużyną włoską zajęli: Michał Domański, Rafał Rudnicki i Wiktoria Krzemień
- 2 miejsce zajęli Bartosz Wanot, Weronika Klima i Julia Kołodziej
- 3 miejsce Patryk Wilk, Maciej Popiela, Kacper Szwedo i Alan Paris
Ten sukces jest historyczny z kilku powodów:
- Po raz pierwszy w historii jedenastu edycji tego turnieju jednemu ośrodkowi udało się zająć całe podium w tej kategorii.
- Po raz pierwszy stoczyliśmy równorzędny pojedynek z najbardziej utytułowaną w historii zawodów z LEGO drużyną włoską, która od kilku lat jest uważana za jedną z najsilniejszych na świecie (to wieloletni mistrzowie Europy w Lego Linefollower). Cieszy to zwłaszcza dlatego, że przeciwnik dysponował zestawami RCX dającymi przewagę technologiczną nad zestawami, którymi dysponuje nasza szkoła.
- Finał jak zawsze był ekstremalnie trudny - ukończyły go tylko 4 drużyny - w tym wszystkie nasze, które do niego się zakwalifikowały.
- 4 miejsce w SUMO jest świetnym wynikiem, ponieważ wyprzedziły nas tylko 3 aktualnie najsilniejsze drużyny w Europie
- Drużyny reprezentujące naszą sekcję, które zajęły najwyższe miejsca w swoich kategoriach opierały się na autorskich programach. A warto podkreślić, że autorami są uczniowie klas pierwszych (Michał Domański i Dawid Zagracki).
- Drużyny zrezygnowały z części nagród przeznaczając je na wsparcie sekcji robotyki